Spotkajmy się z Maciej Banaszek

W czerwcu rozmawiamy z Maciejem, kierownikiem oddziału MOL Logistics w Polsce. Chcielibyśmy dowiedzieć się więcej o jego pochodzeniu i spojrzeć na logistykę. Przeczytaj o tym wszystko w tym wywiadzie!

„My jako MOL Logistics nie boimy się obsługiwać żadnego rodzaju ładunków, jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania”

Więc Macieju, czego się uczyłeś?

Zarządzanie i informatyka jako zarządzanie specjalizacją firmy. Pracę magisterską napisałem o logistyce.

Jak skończyłeś w logistyce?

Jak wspomniałem, napisałem pracę magisterską na temat logistyki, a także zdecydowałem się odbyć praktykę w firmie logistycznej (Merkury). Podczas mojej praktyki pomogłem w załatwieniu spraw dla ich nowego partnera biznesowego (MOL Logistics w Niemczech). W przyszłym roku, kiedy MOL Logistics w Niemczech szukał pracownika do opieki nad polskim klientem, złożyłem podanie i dostałem pracę. To było 13 lat temu.

To sporo czasu! Co Cię pociąga w dziedzinie transportu i logistyki? Co ci się najbardziej podoba?

My, jako MOL Logistics, nie boimy się obsługiwać żadnego rodzaju ładunków, jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania. Szeroki zakres usług stwarza wiele wyzwań i różnorodności w naszej codziennej pracy. Dzięki temu moja praca nie jest nudna.

„Czasami nie ma standardowych rozwiązań. Dlatego ważne jest, aby uważnie słuchać„ potrzeb klientów i móc myśleć nieszablonowo ”

A jak wygląda twój plan w zwykły dzień?

Właściwie w moim przypadku nie ma czegoś takiego jak „zwykły dzień”. Jako kierownik nowego oddziału mam tak wiele spraw do załatwienia i spraw do rozwiązania z różnych dziedzin, które sprawiają, że każdy dzień wygląda inaczej. Nasze biuro istnieje od pół roku i szybko się rozwija, więc muszę być armią jednoosobową. Zajmuję się sprawami od zarządzania, zakupów, standardowych formalności po informatykę i serwis. Ponadto jesteśmy międzynarodową firmą z biurami zlokalizowanymi prawie na każdym kontynencie. Większość naszych oddziałów istnieje w różnych strefach czasowych, więc nawet jeśli masz idealny plan na następny dzień, możesz otrzymać kilka pilnych wniosków, które zmienią go do góry nogami. Dlatego każdego ranka, kiedy jem śniadanie i piję kawę, czytam e-maile otrzymane w nocy i dostosowuję swój plan dnia. Następnie, jeśli to możliwe, w drodze do pracy staram się załatwić w mieście wszystkie niezbędne rzeczy, które trzeba zrobić, więc po przybyciu do biura mogę skupić się na pracy biurowej do popołudnia. Potem jest czas na niezbędne spotkania w naszym obiekcie. Pod koniec dnia pracy, zanim moi koledzy opuszczą biuro, sporządzamy krótkie podsumowanie tego dnia. Dzięki temu jestem pewien, że zawsze zdaję sobie sprawę z rzeczywistych sytuacji i daje to naszemu zespołowi możliwość znalezienia szybkich i najlepszych rozwiązań bieżących spraw, którymi się zajmujemy.

To szeroki zakres działań! Jakiej wiedzy i umiejętności naprawdę potrzebujesz na swoim stanowisku?

Na wczesnym etapie istnienia firmy zawsze musimy sami robić tyle, ile to możliwe, w przeciwnym razie stracimy dużo czasu na zorganizowanie odpowiednich specjalistów. Dlatego, jak już wspomniałem, zajmuję się sprawami od zarządzania, poprzez zakup, standardowe prace papierowe, aż po IT i serwis. Muszę więc być dobry w zarządzaniu, relacjach międzyludzkich i negocjacjach. Ponadto potrzebuję wiedzy z różnych innych dziedzin, takich jak rachunkowość, informatyka, a na końcu zdarzają się sytuacje, w których muszę być nawet złotą rączką.

Jaką walkę lub pytanie często spotykasz z klientami? Jak im w tym pomagasz?

Zazwyczaj jestem zaangażowany w większe problemy klientów. Głównie kontaktują się ze mną, gdy mają nową działalność i muszą skonsultować się, jak zorganizować najbardziej wydajny łańcuch dostaw lub w przypadku, gdy ich inny agent nie powiedzie się z żądaniem wysyłki i nasza pomoc jest konieczna. W takich przypadkach nie ma standardowych rozwiązań. Dlatego ważne jest, aby uważnie słuchać potrzeb klientów i móc myśleć nieszablonowo. To najlepszy sposób na znalezienie optymalnego i innowacyjnego rozwiązania.

„Nasz zespół jest otwarty i koncentruje się na znalezieniu optymalnego rozwiązania”

Jak przyczyniasz się do społecznego, rodzinnego poczucia MOL Logistics?

Zawsze dbam o opinię i potrzeby moich współpracowników i staram się stworzyć przyjazne środowisko, aby każdy mógł czuć się komfortowo w naszym miejscu pracy. Musimy pamiętać, że zwykle spędzamy połowę dnia w biurze, więc dobrze jest poczuć się tu jak w drugim domu.

Jakie masz hobby, które przyczynia się do pracy, którą tu wykonujesz?

Trenowałem motocykle enduro i lubię grać w łamigłówki. Uczysz doceniać otoczenie i zastanawiasz się, jak znaleźć najlepszą ścieżkę lub rozwiązanie, aby osiągnąć swój cel.

Co najbardziej lubisz w swojej pracy?

W dwóch słowach: dywersyfikacja, wyzwania.

Teraz coś o przyszłości. Jak postrzegasz naszą firmę za 10 lat?

Widzę kilka oddziałów w Polsce, w tym magazyny. W tej chwili uważnie słuchamy potrzeb naszych klientów i ustalamy najlepszą ścieżkę rozwoju.

Podsumowując: co możesz powiedzieć klientom o MOL Logistics jako „Twoim kreatywnym partnerze w logistyce”?

Myślę, że częściowo odpowiedziałem już na to pytanie w innych częściach tego wywiadu, ale podsumowując, mogę powiedzieć, że nasz zespół jest otwarty i skupiony na poszukiwaniu optymalnego rozwiązania. Nie stosujemy schematów, dla nas każdy klient i każda sprawa jest inna, dlatego potrzebne jest indywidualne podejście. Zawsze uważnie słuchamy potrzeb naszych klientów i rozwijamy naszą organizację, aby tworzyć wysokiej jakości usługi, które spełnią oczekiwania naszych klientów.

Potrzebujesz pomocy przy transporcie? Oddzwonimy do ciebie.

Czy rozwiązania transportowo-logistyczne w Twojej firmie są dopasowane i nowoczesne?

Zachęcamy do skorzystania z naszego bezpłatnego testu, za który otrzymasz prezent.

Inne wiadomości z MOL Logistics:

Rozbudowa infrastruktury kolejowej do portów w Gdańsku i Gdyni

Rozbudowa infrastruktury kolejowej do portów w Gdańsku i Gdyni

„Rozbudowa infrastruktury kolejowej do głównych portów Polskich w Gdańsku i Gdyni postępuje zgodnie z harmonogramem.”Inwestycja o wartości ponad 2,6 mld zł ma być gotowa do końca 2021 r. Projekt PKP PLK "Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk"...

Transport drogowy po brexicie

Transport drogowy po brexicie

„Po 3 latach negocjacji zawarto porozumienie pomiędzy Unia Europejską a Wielką Brytanią, w wyniku którego przestanie obowiązywać swobodny przepływ towarów, ludzi kapitału i usług.”Tym samym Wielka Brytania stała się dla krajów Unii Europejskiej krajem trzecim. W...

Poznaj Piotr Taborowicz

Poznaj Piotr Taborowicz

„Dzień dobry! Nazywam się Piotr Taborowicz i od grudnia 2020 dołączyłem na pokład MOL Logistics oddział w Polsce.”Mam 11 lat doświadczenia w spedycji międzynarodowej i muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem jakie możliwości daje praca w MOL Logistics zarówno pod...

Port Zewnętrzny Gdynia

Port Zewnętrzny Gdynia

W 2018 roku została podjęta decyzja budowa o budowie portu zewnętrznego w Gdyni.
Budowa portu ma zostać ukończona do roku 2028 roku inwestycja pochłonie ponad 1,5 mld EUR.

Dział drogowy MOL Logistics Poland

Dział drogowy MOL Logistics Poland

Dedykowani przewoźnicy, niezawodni i sprawdzeni kontrahenci w całej Europie zapewniają płynność transportu i możliwość monitorowania ładunku na każdym kroku.

Kurier na pokładzie MOL Logistics Poland

Kurier na pokładzie MOL Logistics Poland

MOL Logistics Poland robi kolejny krok naprzód w zakresie usług dla naszych klientów. Możesz skorzystać z usługi kuriera na pokładzie z. ang OBC – On Board Courier.

Członek stowarzyszony z PIFFA i IATA Cass

Członek stowarzyszony z PIFFA i IATA Cass

MOL Logistics Poland robi kolejny krok w dziedzinie transportu i frachtu lotniczego. W tej chwili biuro we Wrocławiu jest członkiem PISiL / PIFFA i FIATA. Przeczytaj wszystko o PIFFA i IATA w tym artykule.