Port Zewnętrzny Gdynia

W 2018 roku została podjęta decyzja budowa o budowie portu zewnętrznego w Gdyni. Budowa portu ma zostać ukończona do roku 2028 roku inwestycja pochłonie ponad 1,5 mld EUR.

Celem budowy portu zewnętrznego jest umożliwienie obsługi porcie statków oceanicznych o parametrach Baltmax, tzn o długości do 430 metrów i szerokości 60 m oraz zanurzeniu do 15,5 metrów.

„Obecny terminal obsługuje 1,8 miliona TEU.”

Rozbudowa portu w Gdyni jest niezbędna w obliczu ograniczonych możliwości przeładunkowych na obecnych terminalach w Gdyni oraz braku możliwości obsługi największych statków oceanicznych.  Obecny terminal obsługuje 1,8 miliona TEU. Nowa inwestycja zwiększy zdolności przeładunkowe o 2,5 mln TEU. Długość nabrzeży przeładunkowych wydłuży się o ok. 2 kilometry. Poprawi się też dostęp do portu – zarówno od strony morskiej, jak i lądowej, Projekt obejmuje również rozbudowę sieci kolejowej oraz dróg dojazdowych. W porcie wydzielone zostanie również miejsce do montażu morskich farm wiatrowych. Budowa Portu Zewnętrznego wpłynie korzystnie na rozwój rynku pracy w Gdyni, generując bezpośrednio około 700 nowych miejsc pracy w samym porcie oraz ponad 4200 w branży około portowej.

Potrzebujesz pomocy przy transporcie? Oddzwonimy do ciebie.

Czy rozwiązania transportowo-logistyczne w Twojej firmie są dopasowane i nowoczesne?

Zachęcamy do skorzystania z naszego bezpłatnego testu, za który otrzymasz prezent.

Inne wiadomości z MOL Logistics:

Dział drogowy MOL Logistics Poland

Dział drogowy MOL Logistics Poland

Dedykowani przewoźnicy, niezawodni i sprawdzeni kontrahenci w całej Europie zapewniają płynność transportu i możliwość monitorowania ładunku na każdym kroku.

Kurier na pokładzie MOL Logistics Poland

Kurier na pokładzie MOL Logistics Poland

MOL Logistics Poland robi kolejny krok naprzód w zakresie usług dla naszych klientów. Możesz skorzystać z usługi kuriera na pokładzie z. ang OBC – On Board Courier.

Członek stowarzyszony z PIFFA i IATA Cass

Członek stowarzyszony z PIFFA i IATA Cass

MOL Logistics Poland robi kolejny krok w dziedzinie transportu i frachtu lotniczego. W tej chwili biuro we Wrocławiu jest członkiem PISiL / PIFFA i FIATA. Przeczytaj wszystko o PIFFA i IATA w tym artykule.

Spotkajmy się z Maciej Banaszek

Spotkajmy się z Maciej Banaszek

W czerwcu rozmawiamy z Maciejem, kierownikiem oddziału MOL Logistics w Polsce. Chcielibyśmy dowiedzieć się więcej o jego pochodzeniu i spojrzeć na logistykę. Przeczytaj o tym wszystko w tym wywiadzie!