Port Zewnętrzny Gdynia

W 2018 roku została podjęta decyzja budowa o budowie portu zewnętrznego w Gdyni. Budowa portu ma zostać ukończona do roku 2028 roku inwestycja pochłonie ponad 1,5 mld EUR.

Celem budowy portu zewnętrznego jest umożliwienie obsługi porcie statków oceanicznych o parametrach Baltmax, tzn o długości do 430 metrów i szerokości 60 m oraz zanurzeniu do 15,5 metrów.

„Obecny terminal obsługuje 1,8 miliona TEU.”

Rozbudowa portu w Gdyni jest niezbędna w obliczu ograniczonych możliwości przeładunkowych na obecnych terminalach w Gdyni oraz braku możliwości obsługi największych statków oceanicznych.  Obecny terminal obsługuje 1,8 miliona TEU. Nowa inwestycja zwiększy zdolności przeładunkowe o 2,5 mln TEU. Długość nabrzeży przeładunkowych wydłuży się o ok. 2 kilometry. Poprawi się też dostęp do portu – zarówno od strony morskiej, jak i lądowej, Projekt obejmuje również rozbudowę sieci kolejowej oraz dróg dojazdowych. W porcie wydzielone zostanie również miejsce do montażu morskich farm wiatrowych. Budowa Portu Zewnętrznego wpłynie korzystnie na rozwój rynku pracy w Gdyni, generując bezpośrednio około 700 nowych miejsc pracy w samym porcie oraz ponad 4200 w branży około portowej.

Potrzebujesz pomocy przy transporcie? Oddzwonimy do ciebie.


Inne wiadomości z MOL Logistics:

Transport drogowy po brexicie

Transport drogowy po brexicie

„Po 3 latach negocjacji zawarto porozumienie pomiędzy Unia Europejską a Wielką Brytanią, w wyniku którego przestanie obowiązywać swobodny przepływ towarów, ludzi kapitału i usług.”Tym samym Wielka Brytania stała się dla krajów Unii Europejskiej ...
Poznaj Piotr Taborowicz

Poznaj Piotr Taborowicz

„Dzień dobry! Nazywam się Piotr Taborowicz i od grudnia 2020 dołączyłem na pokład MOL Logistics oddział w Polsce.”Mam 11 lat doświadczenia w spedycji międzynarodowej i muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem jakie możliwości daje praca w MOL ...