Przejdź do treści
  • Usługi logistyczne
    • Przemysł lotniczy i części morskie
    • Fracht morski
    • Specjalizacja w ładunkach projektowych
    • Fracht drogowy
    • Transport ekspresowy
    • Transport kolejowy
    • Magazynowanie
    • Łańcuch dostaw i usługi o wartości dodanej
    • Usługi celne
  • Logistyka dla każdej branży
    • Branża motoryzacyjna
    • Przemysł chemiczny
    • Branża medyczna
    • Przemysł odzieżowy i obuwniczy
    • Przemysł lotniczy i części morskie
    • Branża High-tech
    • Panele słoneczne i półprzewodniki
    • Rozwiązania dla energii odnawialnej
  • Toolkit MOL
    • Wymiary kontenera
    • Kalkulator objętości
    • Zarządzanie zapasami
  • O MOL Logistics
    • Nasz zespół
    • HSE Policy
    • News
  • Kontakt
Menu
  • Usługi logistyczne
    • Przemysł lotniczy i części morskie
    • Fracht morski
    • Specjalizacja w ładunkach projektowych
    • Fracht drogowy
    • Transport ekspresowy
    • Transport kolejowy
    • Magazynowanie
    • Łańcuch dostaw i usługi o wartości dodanej
    • Usługi celne
  • Logistyka dla każdej branży
    • Branża motoryzacyjna
    • Przemysł chemiczny
    • Branża medyczna
    • Przemysł odzieżowy i obuwniczy
    • Przemysł lotniczy i części morskie
    • Branża High-tech
    • Panele słoneczne i półprzewodniki
    • Rozwiązania dla energii odnawialnej
  • Toolkit MOL
    • Wymiary kontenera
    • Kalkulator objętości
    • Zarządzanie zapasami
  • O MOL Logistics
    • Nasz zespół
    • HSE Policy
    • News
  • Kontakt

ymiary kontenera

Kontenery występują w wielu kształtach i rozmiarach. Ważne jest, aby wiedzieć, które kontenery są potrzebne do konkretnych przesyłek, liczby palet lub do ładunków niewymiarowych, wymagających innego przygotowania do transportu.

Standardowe rozmiary i wymiary kontenerów

Kontener to znormalizowana, metalowa jednostka ładunkowa, służąca do przewozu towarów. Te same standardowe i międzynarodowe wymiary są używane na całym świecie, dlatego kontenery mogą być przeładowywane ze statku oceanicznego na pociąg, ciężarówkę lub barkę. TEU to standardowy rozmiar kontenera i oznacza rozmiar odpowiadający dwudziestostopowej
jednostce miary.

Zwykle kontener to:

  • 20 stóp (około 6 metrów = 1 TEU);
  • 40 stóp (2 TEU = 1 FEU).

FEU oznacza czterdziestostopową jednostkę miary. Ponadto dostępne są również kontenery o innych rozmiarach niż TEU i FEU. Poniżej zostały przedstawione kontenery o odmiennych funkcjach i rozmiarach.

Standard: suchy kontener

Standardowy kontener jest wykonany ze stali i przeznaczony dla towarów drobnicowych np. kartonów lub palet, które nie są zbyt długie, zbyt szerokie, zbyt wysokie ani zbyt ciężkie. Nazywa się go również (z ang. dry container) – „suchym kontenerem”.`

Zobacz wymiary

Wymiary specjalne: kontener typu Flat Rack

W jaki sposób najlepiej przewieźć ładunek ciężki lub niemieszczący się do standardowego kontenera? Za pomocą kontenera typu Flat Rack! Takie jednostki wyposażone są w składane ściany, wsporniki narożne oraz mocowania na szynach w dolnej części, do których przytwierdza się ładunek pasami lub łańcuchami.

Zobacz wymiary

Kontener chłodniczy - Reefer

W przypadku niektórych produktów, takich jak artykuły spożywcze, klisze, rośliny czy wyroby farmaceutyczne, istotną sprawą jest utrzymywanie właściwej temperatury w trakcie trwania transportu. Jest to możliwe dzięki specjalistycznym kontenerom chłodniczym, wyposażonym w jednostki chłodzące. Zimne lub cieplejsze powietrze krąży stale wokół ładunku. W ten sposób jakość ładunku jest gwarantowana przez całą podróż.

Zobacz wymiary

Kontener z otwartym dachem – Open top

Kontener nie posiada metalowego dachu, przykryty jest wodoodporną plandeką, która jest przymocowana za pomocą lin. Tego typu kontener wyposażony jest w wewnętrzne mocowania, co uniemożliwia przesuwanie się ładunku. Sprawdza się dla ładunków o dużej wysokości lub długich.

Zobacz wymiary

Standard: suchy kontener

20 FT Standard40 FT Standard
Capacity33 cbm67,4 cbm
Inside dimensions in mm (LxWxH)5.888 x 2.340 x 2.38712.031 x 2.346 x 2.383
Door opening in mm (WxH)2.280 x 2.2752.338 x 2.272
Weight (max. gross/total weight)30.480 kg30.480 kg
Tare (container) weight2.200 kg3.740 kg
Max. load weight28.280 kg26.740 kg
40FT High Cube45FT
Capacity76,2 cbm86,0 cbm
Inside dimensions in mm (LxWxH)12.031 x 2.350 x  2.69413.556 x 2.352 x  2.697
Door opening in mm (WxH)2.338 x 2.5852.340 x 2.585
Weight (max. gross/total weight)30.480 kg30.480 kg
Tare (container) weight3.830 kg4.780 kg
Max. load weight26.650 kg25.700 kg

Wymiary specjalne: kontener typu Flat Rack

20FT Flat Rack40FT Flat Rack
Capacity28,4 cbm53,2 cbm
Inside dimensions in mm (LxWxH)5.652 x 2.438 x 2.21312.082 x 2.438 x 1.955
Weight (max. gross/total weight)34.000 kg45.000 kg
Tare (container) weight3.050 kg6.200 kg
Max. load weight30.950 kg38.800 kg

Kontener chłodniczy - Reefer

20FT Reefer 40FT Reefer HQ
Capacity28,2 cbm64,9 cbm
Inside dimensions in mm (LxWxH)5.446 x 2.268 x 2.26011.558 x 2.284 x 2.522
Door opening in mm (WxH)2.290 x 2.2642.286 x 2.542
Weight (max. gross/total weight)30.480 kg34.000 kg
Tare (container) weight3.080 kg4.720 kg
Max. load weight27.40029.280 kg

Kontener z otwartym dachem – Open top

20FT Open top 40FT Open Top
Capacity32,4 cbm66,2 cbm
Inside dimensions in mm (LxWxH)5.893 x 2.346 x 2.34812.022 x 2.346 x 2.348
Door opening in mm (WxH)2.336 x 2.2442.336 x 2.244
Roof opening in mm (WxL)5.760 x 2.22811.891 x 2.184
Weight (max. gross/total weight)30.480 kg30.480 kg
Tare (container) weight2.380 kg3.880
Max. load weight28.100 kg26.600

MOL Logistics Poland

ul. Podwale 83/12
50-414 Wrocław
Poland

+48 512 402 318
m.banaszek@mol-logistics.pl

 

Usługi logistyczne

  • Przemysł lotniczy i części morskie
  • Fracht morski
  • Specjalizacja w ładunkach projektowych
  • Fracht drogowy
  • Transport ekspresowy
  • Transport kolejowy
  • Magazynowanie
  • Łańcuch dostaw i usługi o wartości dodanej
  • Usługi celne
Menu
  • Przemysł lotniczy i części morskie
  • Fracht morski
  • Specjalizacja w ładunkach projektowych
  • Fracht drogowy
  • Transport ekspresowy
  • Transport kolejowy
  • Magazynowanie
  • Łańcuch dostaw i usługi o wartości dodanej
  • Usługi celne

Logistyka branży

  • Branża motoryzacyjna
  • Przemysł chemiczny
  • Branża medyczna
  • Przemysł odzieżowy i obuwniczy
  • Przemysł lotniczy i części morskie
  • Branża High-tech
  • Panele słoneczne i półprzewodniki
  • Rozwiązania dla energii odnawialnej
Menu
  • Branża motoryzacyjna
  • Przemysł chemiczny
  • Branża medyczna
  • Przemysł odzieżowy i obuwniczy
  • Przemysł lotniczy i części morskie
  • Branża High-tech
  • Panele słoneczne i półprzewodniki
  • Rozwiązania dla energii odnawialnej

O MOL Logistics

  • Nasz zespół
  • HSE Policy
  • News
Menu
  • Nasz zespół
  • HSE Policy
  • News

Biura

  • Germany
  • Italy
  • Czech Republic
  • Poland
  • United kingdom
  • Netherlands
  • Kenya / Africa
  • Middle East
Menu
  • Germany
  • Italy
  • Czech Republic
  • Poland
  • United kingdom
  • Netherlands
  • Kenya / Africa
  • Middle East
Linkedin
  • Cookie Policy (EU)
  • Privacy Statement (EU)
  • Disclaimer
  • PISiL
Menu
  • Cookie Policy (EU)
  • Privacy Statement (EU)
  • Disclaimer
  • PISiL
pl_PLPL
en_GBEN pl_PLPL
Manage Cookie Consent
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej strony internetowej i naszych usług.
Funkcjonalny Zawsze aktywne
Techniczne przechowywanie lub dostęp jest ściśle niezbędny do osiągnięcia uzasadnionego celu, jakim jest umożliwienie korzystania z określonej usługi wyraźnie zażądanej przez abonenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu za pośrednictwem sieci łączności elektronicznej.
Preferencje
Techniczne przechowywanie lub dostęp jest konieczny dla uzasadnionego celu przechowywania preferencji, które nie są wymagane przez abonenta lub użytkownika.
Statystyki
Techniczne przechowywanie lub dostęp, które są wykorzystywane wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Techniczne przechowywanie lub dostęp jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub do śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Preferencje
{title} {title} {title}